Eğitimdeki pek çok soruna dikkat çeken Şenyaşar, şunları kaydetti:”Şanlıurfa, öğrenci yoğunluğu yüksek olmasına rağmen öğretmen açığı, ataması yapılmayan öğretmenler yerine ücretli öğretmenlerin fazlalığı, anadil ve göçmen öğrencilerin uyum sorunları, okullarda temizlik ve fiziki yetersizlikler, birleşik sınıflar, anasınıfı öğretmen eksiklikleri ve deprem sonrası altyapı problemleri gibi pek çok sorunla karşı karşıyadır; tüm bu etkenler eğitim kalitesini düşürmekte, fırsat eşitsizliğini artırmakta ve nitelikli eğitim-öğretimin önünde büyük engeller oluşturmaktadır..”
Bu bağlamda Şenyaşar, Bakan Tekin’e şu soruları yöneltti:
Şanlıurfa il genelinde öğretmen açığı kaç kişidir? En son yapılan öğretmen atamalarıyla bu açığın ne kadarının kapatıldığı Bakanlığınızca tespit edilmiştir?
Ücretli öğretmenlerle kadrolu/sözleşmeli öğretmenler arasındaki dağılımın ilçe ve köy okulları bazında detayları nedir? Ücretli öğretmen sayısının kadrolu öğretmen sayısının çok üzerinde olduğu okullarda kadrolu atama yapılması yönünde ne gibi planlarınız bulunmaktadır?
Ataması yapılmayan öğretmenlerin kadrolu öğretmen statüsüne geçebilmeleri için Bakanlığınız hangi takvim ve kadro planlamasıyla atama gerçekleştirmeyi öngörmektedir?”
Göçmen öğrenciler ve anadili Türkçe olmayan öğrenciler için özel dil eğitimi ve psikososyal destek programları mevcut mudur? Anadilde eğitim için hangi çalışmalar yapılmaktadır?
Fiziki altyapı eksikliği olan okullar için (“lojman çatıları, lavabo, su, tuvalet, derslik birleştirme”) Bakanlığınızın acil eylem planı var mıdır? Hangi okullarda bu sorunlar belgelenmiştir ve ne zaman çözüme kavuşturulacaktır?
Okul temizlik ve hijyen personeli noktasında, Bakanlığınızca yeterli destek ve personel sağlanmakta mıdır? Temizlik personeli eksikliği olan okullarda öğrenci sağlığı ve hijyen koşullarının iyileştirilmesi için ne gibi kaynak ve personel tahsis edilmiştir?
Yorumlar
Kalan Karakter: