Dün gerçekleştirilen Liselere Geçiş Sistemi (LGS) sınavı, öğrenciler ve eğitimciler tarafından büyük bir dikkatle takip edildi. Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) düzenlediği sınav, 15 Haziran Pazar günü iki oturumda tamamlandı. Ancak sınav sonrası öğrencilerden gelen geri bildirimler, özellikle Türkçe testinde yer alan uzun paragraf soruları ve çeldirici seçeneklerin sınavın zorluğunu artırdığı yönünde oldu. Bazı adaylar sınavı genel anlamda kolay bulduklarını söylese de büyük çoğunluk, özellikle Türkçe sorularının LGS tarihindeki en zor sorular arasında olduğunu ifade etti.
Sosyal medyada sınav sorularının paylaşılmasıyla birlikte, birçok kullanıcı soruların mantık dışı ve gereksiz yere karmaşık olduğunu dile getirdi. “Bu nasıl LGS sorusu?”, “Eğitim sistemi öğrencileri gereksiz zorluyor” gibi yorumlar öne çıktı. Eğitim uzmanları da bu görüşü destekler nitelikte açıklamalarda bulundu. Uzmanlar, Türkçe testindeki uzun ve yoruma açık soruların, öğrencilerin sınav başarısını olumsuz etkileyebileceğine dikkat çekti. Ayrıca matematik, İngilizce ve din kültürü testlerindeki soruların da öğrenciler için zorlayıcı olduğunu belirttiler.
Öğrencilerin sınav kaygılarının arttığı bu süreçte, sınavın bu kadar zorlu hazırlanmasının nedenleri tartışılıyor. Bazı uzmanlar, sınavların daha önceki yıllara göre üst düzey düşünme becerilerini ölçmeye yönelik hazırlandığını, bunun da doğal olarak zorluğu artırdığını ifade ediyor. Öte yandan, uzun ve karmaşık soruların öğrencilerin zaman yönetimini zorlaştırdığı ve sınav stresini yükselttiği de vurgulanıyor.
LGS sonuçlarının önümüzdeki haftalarda açıklanması beklenirken, öğrenciler ve veliler sınav sonrası değerlendirmelerini ve beklentilerini paylaşmaya devam ediyor. Eğitim camiası ise bu sınavla ilgili yaşanan deneyimlerden yola çıkarak, gelecekteki sınavların yapısı ve içeriği konusunda daha dengeli ve öğrenci dostu çözümler geliştirilmesi gerektiğini belirtiyor.
Yorumlar
Kalan Karakter: