Ulaştırma ve Altyapı Bakanından ‘Şanlıurfa Hızlı Tren’ açıklaması
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Şanlıurfa’nın hızlı tren projesi ile ilgili açıklama yaptı. Uraloğlu, Kalkınma Yolu'na 501 kilometrelik Gaziantep-Şanlıurfa- Mardin- Nusaybin- Ovaköy hattının entegre edileceğini açıkladı.
Şanlıurfa’nın hızlı tren hayali yine başka bir bahara kaldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının 2026 yılı bütçesine ilişkin sunum yaptı. Bakan Uraloğlu sunumunda Basra Körfezi'ni Avrupa'ya bağlayacak straejik öneme sahip olan Kalkınma Yolu'na 501 kilometrelik Gaziantep-Şanlıurfa- Mardin- Nusaybin- Ovaköy hattının entegre edileceğini açıkladı. Projenin tam anlamda ne zaman biterileceğine yönelik net tarih henüz açıklanmadı.
Kalkınma yolu projesinde ayrıca, sanayi bölgeleri, serbest ticaret bölgeleri, konut şehirleri, alışveriş merkezleri ve lojistik merkezlerin kurulması planlanmakta. Demiryolu hattında; 3 Ana İstasyon (Basra, Bağdat ve Musul) dahil toplam 15 yolcu ve 15 yük istasyonunun olması planlanmaktadır. Demiryolu hattında; 2 Operasyon Kontrol Merkezi, 24 Bakım Onarım İstasyonu ve 3 Eğitim Merkezi’nin kurulması öngörülmekte. Yük treninin taşıma kapasitesinin 2028 yılına kadar yıllık 3,5 milyon konteynere ve 22 milyon ton dökme yüke ulaşması öngörülmekte. 10 yıl sonra bu rakamın 7,5 milyon konteyner ve 33 milyon ton kargoya, 2050 yılında ise 10 milyon konteyner 40 milyon ton kargoya ulaşması planlanmakta. Hızlı trenin başlangıç kapasitesinin yılda 13,8 milyon yolcu olarak gerçekleşmesi öngörülmekte. Kalkınma Yolu ile Basra Körfezinden başlayacak olan transit taşımalar ülkemizin en önemli ticari limanlarına bağlantı yolları ile ulaştırılacak.
Açılması planlanan yeni sınır kapısı ile ülkemizin güneydoğusundan başlayarak limanlara, serbest bölgelere ve sınır kapılarına kadar uzanan alt yapı projeleri hayata geçirilecektir. Söz konusu proje kapsamında ülkemizde 320 km otoyol ve 615 km demiryolu inşaa edilerek transit koridorun AB ve Kafkaslar üzerinden Rusya ve Orta Asya’ya ulaştırılması amaçlanmakta.