Şanlıurfa Ak Parti Milletvekili Abdurrahim Dusak, ilimizin ulaşımla ilgili taleplerini Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen'e anlatma fırsatı buldu.
Sahada yürüttükleri yoğun temaslar kapsamında muhtarlar ve vatandaşlardan gelen talepleri ilgili kurumlara ulaştırmak, takip etmek ve hayata geçirilmek adına sürdürdükleri çalışmalar çerçevesinde Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen'le bir araya geldiklerini anlatan Dusak, merkez ve ilçelerimizde trafik güvenliğini, ulaşım konforunu ve bölgesel kalkınmayı doğrudan etkileyen önemli yatırımları ele alıp Şanlıurfalıların taleplerini iletme fırsatı bulduklarını söyledi.
HANGİ TALEPLER İLETİLDİ?
Dusak, Karayollarından beklentilere ilişkn sosyal medya hesabından şu bilgileri paylaştı:
''Eyyübiye–Yardımcı Bağlantı Yolu: Yolun genişletilmesi ve yeniden asfaltlanarak ulaşım güvenliğinin artırılması.
Siverek Organize Sanayi Bölgesi Bağlantı Yolu: OSB’ye erişimin kolaylaştırılması, sanayicilerin lojistik maliyetlerinin düşürülmesi ve ilçede istihdam ile üretim kapasitesinin artmasına katkı sağlanması amacıyla yolun karayolları ağına alınarak yeniden yapılması.
Siverek–Viranşehir Karayolu: Genişletme çalışmalarının etaplar hâlinde aralıksız devam ettirilmesi.
Siverek Güney Çevre Yolu: Şehir merkezindeki ağır vasıta trafiğini azaltmak ve trafik güvenliğini sağlamak amacıyla çevre yolu projesinin acilen hayata geçirilmesi.
Şanlıurfa–Suruç Karayolu Çalışmalarının Tamamlanması: Bölge trafiği açısından büyük önem taşıyan yolun kalan kesimlerinin tamamlanarak sürücülere daha güvenli ve konforlu bir ulaşım imkânı sunulması.
Hemşehrilerimizin beklentilerini dikkatle takip ediyor, her bir projenin şehrimizin gelişimine ve bölgesel kalkınmaya önemli katkılar sağlayacağına inanıyoruz.''
EN HAYATİ OLANI ÖLÜM YOLU
Dusak'ın ilettiği beklentiler arasında en hayati olanı yapımı yavaş ilerleyen Halk arasında 'Ölüm yolu' olarak tanımlanan yaklaşık 30 kilometrelik Urfa OSB- Suruç yolu.
Suruç yolunun genişletilmesi için hazırlanan proje 29 Temmuz 2022 tarihinde ihale edilmişti. Kamulaştırma sürecinin uzaması ve diğer kurumlara ait hatların deplase edilmesi nedeniyle yapımına 2023'te başlanabilen 'Bölünmüş Yol Projesi'ne bu yıl için 252 milyon 248 lira ayrılmıştı. Yaklaşık maliyeti 3 yıl önce 2 milyar 71 milyon 746 bin lira olarak hesaplanan projenin 2028 yılında tamamlanması hedefleniyordu. Projenin hızlı bir şekilde ilerlemesi 2026 yılı için ayrılacak ödeneğe bağlı.
Yorumlar
Kalan Karakter: