Şanlıurfa Barosundan Avukat Av. Abdulbaki SADE, Harran Üniversitesi Hastanesi’nde yaşanan olumsuzluğu sosyal medya hesabında gündeme getirdi. Şanlıurfa Serhendî Vakıf Başkanı Mehmet Sadık Sade de, hasta ve hasta yakınlarını mağdur eden anlayışa sert tepki gösterdi.
HASTANIN BİLGİ EDİNME HAKKI NEDEN YOK SAYILIYOR?
Av.Abdulbaki Sade, Türkiye’de Hasta Hakları Yönetmeliği'ne göre, hastaların sağlık durumu, uygulanacak tedavi, riskler ve alternatif yöntemler hakkında bilgilendirilme hakkı bulunduğunu, bunun sağlık hizmeti sunucuları ve sağlık personeli tarafından sağlanmak zorunda olduğunu belirterek, bilgi edinme hakkına dikkat çekti ve şunları kaydetti:
‘’Sağlık çalışanları, hastanın tedavi sürecine dair doğru ve açık bilgi verme yükümlülüğünü ihmal edemez. Bu hakkın ihlali, hem etik hem de hukuki bir sorumluluk doğurur.
Bir hasta ve hasta yakını olarak sağlık durumumuz ve tedavi seçeneklerimiz hakkında bilgi edinme hakkımız var. Ama doktor hanım tarafından bu hakkımız elimizden alınmıştır.
"Doktor hanım sizinle görüşmek istemiyor." şeklinde bir beyanın bilgi alma hakkımızı ne kadar kullandığımızı göstermektedir. Acaba doktor hanım özel hastanede çalışsaydı hastalarına bu şekilde mi davranırdı?
Kaldı ki geçmişteki tüm tedavilerini hastane sisteminden ve e nabız sisteminden kontrol edebilmektedir. Madem tedaviye uygun değil neden en başından kontrol edilip bilgi verilmedi? Neden 3 gündür hastanede tedavi için tahlil ve muayene sıralarında bekliyoruz?
HASTANE Mİ ÇAYHANE Mİ?
Şanlıurfa Serhendî Vakıf Başkanı Mehmet Sadık Sade ise Harran Üniversitesi Hastanesi’nde yaşanan bu duruma sosyal medya hesabından şu tepkiyi gösterdi:
‘’Doktorlar rajon kesiyor, yöneticiler kış uykusunda. Siyasileri bulana sesini duyuran aşk olsun. Liyakat olmadan kadroları işgal ederlerse vatandaş üçüncü dünya ülkesindeki hizmeti arar olur.
Üniversite hastanesi mi dingonun ahırı mı?
Hasta Pazartesi polikliniğe gidiyor gerekli tahlil tetikler yapılması için 2 gün boyunca kapı kapı dolaşıyor. Sabah doktoruna sonuçları vermek için görüşmeye geldiğinde hanımefendinin sekteri doktor sizinle görüşmek istemiyor diyor.
Hanımefendi görüşmeye dahi tenezzül etmeyerek başka hastaneye gitsin diyor
Soruyorum. Burası hastane değil de çayhane mi? Başhekimi, Rektörü arıyorum; telefona cevap dahi verilmiyor Sosyal devlet anlayışı bu olmamalı'' Baraj Gazetesi
Soruyorum. Burası hastane değil de çayhane mi? Başhekimi, Rektörü arıyorum; telefona cevap dahi verilmiyor Sosyal devlet anlayışı bu olmamalı'' Baraj Gazetesi