Bölgemizin popüler ürünü fıstık yalnızca Türkiye'de değil, dünya genelinde de yükselen bir trend haline gelmiş durumda. Araştırmalar, bu lezzetin global çapta da hızla yayıldığını ve büyük bir pazar payına sahip olduğunu gösteriyor.
Antep fıstığı son zamanlarda büyük bir popülarite kazanmış durumda. Büyük kahve zincirleri, fıstıklı kahveleri menülerine eklerken, tatlıcılar da bol fıstıklı ve hatta fıstık şeklindeki tatlılarla dikkat çekiyor. Ayrıca, fıstıklı gofretler ve salepler de piyasada rağbet görüyor. Ancak, en büyük etkiyi Dubai Çikolatası yaratmış. Bu çikolata, Antep fıstığının popülerliğini artırarak adeta bir salgın halini almış. Özellikle Dubai Çikolatası, fıstıkla yapılan ürünlere olan ilgiyi daha da artırmış.
Z Kuşağı’nın Antep fıstığına olan sevgisi
Ancak bu popülarite yalnızca Türkiye ile sınırlı değil. antep fıstığı küresel pazarda giderek değer kazanıyor. World Pistachio Market Report 2022’ye göre, 2021 yılında yaklaşık 4 milyar dolar olan küresel Antep fıstığı pazarının 2027 yılına kadar 4,8 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Araştırmalar Antep fıstığının Z kuşağının da gözdesi olduğunu gösteriyor. Z kuşağı tüketicileri arasında fıstığın artan popülaritesi, gıda ve içecek sektöründe büyüyen bir trendi yaratıyor. Globalde Starbucks, Häagen-Dazs ve Wonderful Pistachios gibi tanınmış markalar, yerelde ise Ülker, Kahve Dünyası, Şölen, MADO gibi markalar birer birer fıstık aromalı ürünler piyasaya sürüyor; Z kuşağı ile sosyal medya kampanyaları aracılığıyla etkileşim kurarak bu trendden faydalanıyor. Böylece fıstığın pazarlama kampanyalarındaki yeri de günbegün artıyor.
Gündem
Yayınlanma: 05 Şubat 2025 - 10:13
Güncelleme: 05 Şubat 2025 - 21:04
Sosyal medyanın fıstık takıntısı
Fıstıklı ürünler, kahve dükkanlarının menülerinden atıştırmalık markalarının ürün portföylerine kadar pek çok alanda baş köşeyi süslüyor ve talep yüksek.
Gündem
05 Şubat 2025 - 10:13
Güncelleme: 05 Şubat 2025 - 21:04
EDİTÖR
İlginizi Çekebilir